الشرقاوي وافق
Modeling Texturing The Lantern’ – A 3Ds Max Project – Part 1Only Modeling 613623
عزيزي الزائر / عزيزتي الزائرة يرجي التكرم بتسجبل الدخول اذا كنت عضو معنا
او التسجيل ان لم تكن عضو وترغب في الانضمام الي اسرة المنتدي
سنتشرف بتسجيلك
شكرا Modeling Texturing The Lantern’ – A 3Ds Max Project – Part 1Only Modeling 829894
ادارة المنتدي Modeling Texturing The Lantern’ – A 3Ds Max Project – Part 1Only Modeling 103798
الشرقاوي وافق
Modeling Texturing The Lantern’ – A 3Ds Max Project – Part 1Only Modeling 613623
عزيزي الزائر / عزيزتي الزائرة يرجي التكرم بتسجبل الدخول اذا كنت عضو معنا
او التسجيل ان لم تكن عضو وترغب في الانضمام الي اسرة المنتدي
سنتشرف بتسجيلك
شكرا Modeling Texturing The Lantern’ – A 3Ds Max Project – Part 1Only Modeling 829894
ادارة المنتدي Modeling Texturing The Lantern’ – A 3Ds Max Project – Part 1Only Modeling 103798
الشرقاوي وافق
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.



 
الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

 

 Modeling Texturing The Lantern’ – A 3Ds Max Project – Part 1Only Modeling

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
Raefet7
عضو ماسي
عضو ماسي
Raefet7


ذكر عدد المساهمات : 2384
نقاط : 60503
السٌّمعَة : 4
تاريخ التسجيل : 11/02/2010
العمر : 29

Modeling Texturing The Lantern’ – A 3Ds Max Project – Part 1Only Modeling Empty
مُساهمةموضوع: Modeling Texturing The Lantern’ – A 3Ds Max Project – Part 1Only Modeling   Modeling Texturing The Lantern’ – A 3Ds Max Project – Part 1Only Modeling Dc3srhibiyuaw8ppyxj6الإثنين سبتمبر 27 2010, 13:13

Modeling Texturing The Lantern’ – A 3Ds Max Project – Part 1Only Modeling 1284157616_f67ykncrps8in9b

Modeling Texturing The Lantern’ – A 3Ds Max Project – Part 1 (Only Modeling)
1024x768 | 125 min | 122 MB | flv
Genre: eLearning


3Ds Max author Ben Tate is back once again with this exclusive 3-part tutorial series covering all of the processes involved in creating ‘The Lantern’. In this first part, Ben walks us through the modelling process, taking a look at not only traditional poly-modelling, but also how we can use splines to speed up your workflow when tackling more complex geometry. Let’s get started!


In this tutorial we’ll go through the entire process of modelling, uvmapping, texturing, lighting and rendering an old lantern in 3d Studio Max. We’ll use poly modelling techniques for the majority of the model, but we’ll also take a look at how to use splines to create the more complex pieces.

With the modelling completed, we’ll move on to the UV mapping – all of which will be done inside of 3ds Max using the many tools contained in the Unwrap UVW modifier, such as Flatten and Pelt Mapping. We’ll also discuss tips and tricks for UV mapping sub-divided geometry. With the mapping completed, we’ll scale the uv islands to the correct proportions and clean up our objects.

Finally we’ll pack and finalize our UV’s into a single layout, before moving into Photoshop to create the Diffuse, Bump and Specular Maps. We’ll also create procedural materials for the candle and flame inside Max, and finalize our scene lighting for the final render.

DOWNLOAD
letitbit.net
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
Modeling Texturing The Lantern’ – A 3Ds Max Project – Part 1Only Modeling
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» Modeling and Texturing Enhancements — 3ds Max Design 2011 New Features
» Polygon Modeling a House in CINEMA 4D Part 1/2
» Polygon Modeling a House in CINEMA 4D Part 2/2
» 3D Studio MAX - Basic Modeling - Edge Loop Part 01
» 3D Studio MAX - Basic Modeling - Edge Loop Part 02

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
الشرقاوي وافق :: احترف التصاميم-
انتقل الى: